2007-08-14

Kretskavlen

Ikväll har det vart kretskavle och det va Lidköpings VSK som va funktionärer. Va på ett område jag aldrig vart på tror jag. För trevlighetens skull behövde inte jag springa första sträckan ikväll utan det gjorde fröken Hilmersson, Vickan Gunnerek hade andra och jag hade avslutande tredje sträckan. Blev spännande från första början då Virre kom in som andra löpare, strax efter Främmestad...Vickan gjorde en fin insats med att hålla placeringen och ett oförändrat avstånd till Främmestad, som skickade ut Elsa Jansson som är en grym tjej...min uppgift va ju givetvis att inte tappa kontakten med henne. Jag orienterade säkert till ettan och höll ändå ett högt tempo, till tvåan va jag ifatt och sen har vi hållt ihop delar på banan, ibland va jag före och ibland va hon före men hon är en grym spurtare och på väg till sista kontrollen la hon i femmans växel, då hade jag redan lagt i femman sen länge så där rök segerchansen för Klyftamos lag...MEN jag är grymmenöjd för kroppen kändes kanon idag och det är jag själaglad för...imorrn ska det inhandlas frystorkad mat,smaskens ;)

/Kicki

Inga kommentarer: