2007-08-18

Jättenära att vinna sprinten

Idag va jag snubblande nära att vinna Skaraborgsmästerskapet i sprint. Platsen va Sötåsens lantbruksskola utanför Töreboda. Mycket trevligt får jag säga. Kom dit i lagom tid för att hinna bli rejält uppvärmd och hinna med toabestyren...haha, på tal om toan för damerna...den var belägen i ett "hönsstall" med massa halm. Ni kan tro att det va ett jävla kackel därinne...;) Jag startade först i min klass och allt flöt på shiiit-bra på banan, både löpmässigt och orienteringsmässigt...iallafall till kontroll nummer 15 ;) På väg till sextonde kontrollen (som va en långsträcka) började jag planera för kommande kontroller och hoppade helt enkelt över sextonde kontrollen och sprang till sjuttonde kontrollen, MEN där upptäckte jag ju att kodsiffran inte stämde och förstod då genast vad jag gjort. Sprang snabbt tillbaka till sextonde och sen till sjuttonde igen...tyvärr tog det 29 extra sekunder. Kuta järnet dom resterande kontrollerna och spurtade in på en tid av 14.41 som jag känner mej nöjd med...tyvärr blev jag slagen med 1 ynka sekund av en Hagen-tjej men det gör inget. JAG HADE ASROLIGT! Sprint är superdupermega-roligt! :)
Kroppen kändes mycket bra och det känns positivt. Idag har PM:et kommit ut för BAMM oxå, blir jättenervös :) Hörde på vädret att norra Sverige får kanske räkna med snö i veckan...hur härligt låter inte det mitt i sensommarn :)

/Kicki

Inga kommentarer: